Skargi i Odwołania

Skargi i odwołania

Skargi i odwołania są rozpatrywane przez właściwą Jednostkę Certyfikującą NASK-PIB z zachowaniem zasady bezstronności oraz rzetelności. Odwołania i skargi są rozpatrywane przez personel, który nie był zaangażowany w proces certyfikacji związany ze skargą, ani też nie wykazuje konfliktu interesów ze składającym skargę lub odwołanie. Jednostka Certyfikująca NASK-PIB nie podejmuje żadnych działań dyskryminujących w konsekwencji przesłania skargi lub odwołania od wydanej decyzji.
Rozpoznanie i rozstrzygnięcie odwołania lub skargi następuje niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni. W uzasadnionych przypadkach czas rozpatrywania odwołania lub skargi może zostać wydłużony o kolejne 30 dni kalendarzowych, o czym Jednostka Certyfikująca informuje osobę składającą odwołanie lub skargę.
Jednostka Certyfikująca informuje składającego odwołanie lub skargę o wyniku rozpatrzenia odwołania lub skargi.

Odwołania
Każdy klient ma prawo odwołać się od decyzji danej Jednostki Certyfikującej NASK-PIB dotyczącej udzielenia, cofnięcia, zawieszenia lub ograniczenia certyfikatu. 
Każde laboratorium posiadające status Laboratorium licencjonowanego ma prawo odwołać się od decyzji Jednostki Certyfikującej NASK-PIB dotyczącej wydania, zawieszenia lub cofnięcia statusu laboratorium licencjonowanego. 
Odwołanie należy skierować w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji pisemnie na adres korespondencyjny NASK PIB lub przesłać wiadomość e-mail na adres standard@nask.pl.

Skargi
Skargi dotyczące działalności certyfikacyjnej danej Jednostki Certyfikującej NASK-PIB są przyjmowane bez ograniczeń czasowych.